Okul Öncesi Eğitimde Yaratıcı Drama ve Masal Anlatıcılığı Eğitimi Tamamlandı

Okul Öncesi Eğitimde Yaratıcı Drama ve Masal Anlatıcılığı Eğitimi Tamamlandı

AHİLER KALKINMA AJANSI 2018 TEKNİK DESTEK PROGRAMI KAPSAMINDA DESTEKLENEN TR71/18/TD/0033 "OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE YARATICI DRAMA VE MASAL ANLATICILIĞI" PROJEMİZİN EĞİTİMLERİ TAMAMLANDI.

 Okul öncesi dönem, çocukların temel sosyal gelişimlerinin yapılandığı önemli bir dönem olarak kabul edilmektedir (Anlıak ve Dinçer, 2005). Okul öncesi dönemde çocukların sosyal ve duygusal gelişimlerini desteklemek, çocukların diğer bireylerle etkileşime geçmesi ve iletişim kurması açısından oldukça önemlidir. (Koruklu ve Yılmaz, 2010). Eğitimde uygulanacak yaklaşımlar ve yöntemler çocuğun bu yetilerini istendik doğrultuda geliştirmeyi amaçlamaktadır. Sürekli gelişen ve değişen çağımız dünyasında okul öncesi çağında bulunan çocukların kritik dönemde olmaları sebebi ile artan eğitim ihtiyaçlarına mevcut eğitim sisteminin ve sınıf donanımlarının yetersiz kalması sonucunda yeni eğitim yöntemlerinin uygulamaya konması ihtiyacı doğmuştur. Yaratıcı drama ve masal terapisi öğretmenlerin bu becerilerini desteklemek için kullanabileceği özel öğretim yöntemlerinden biridir. Yaratıcı Drama ve Masal Terapisi yöntemiyle çocuk bilgiyi arayarak, paylaşarak, keşfederek bulur. Yaratıcı Drama ve Masal Terapisi kendisi, başkaları ve dünya hakkındaki bilincini artıran ve her çocuğun hayal gücünü geliştiren bir öğrenme aracıdır. Bir grup etkinliğidir. Öğrenme sürecine çocuğun etkin şekilde katılabilmesi için, duyularını, düş gücünü, imgelem yetisini devreye sokar. Çocukların yanlış yapma, eleştirilme korkusu olmadan kendilerini en iyi şekilde ifade edebilmelerini sağlar. Tekrar tekrar deneme cesareti kazanır. Hayatı bir anlamda yeniden canlandırır ve kendi tepkilerini görme fırsatı elde eder. Bu çocuğun hem içsel yolcuğuna hem de sosyal çevresi ile dışsal yolculuğa emin adımlarla yürüyebilmesinin prova adımlarıdır. Drama ve Masal Terapisi etkinlikleri sırasında çocuklar düşündüklerini yaşantıya dönüştürmektedir. Çocuklar farklı yaşantılar sırasında değişik çözüm yolları üretme imkânı bulurlar. Çocuk kendisini başkasının yerine koyarak gerçek hayatta yapamadıklarını ya da özlediği ve yeniden yaşamak istediği olayları hayal gücünü kullanarak tekrardan yaşar. Çocuk, gerçekte görülmeyen bir varlığı, nesneyi hayal etme yoluyla zihinsel işlemler yaparak onu hissetmeye, ona dokunmaya, tadını almaya, koklamaya çalışır. Bu durum zihinsel egzersiz yapma olayıdır. Çocuklar drama ve masal terapisi etkinlikleri sırasında kendilerine sunulan günlük yaşamları ile ilgili problemleri farklı şekillerde yeniden yaşarlar. Böylece problem çözme becerileri desteklendiği gibi olaylara farklı bakış açıları geliştirmesi sağlanmaktadır.

Drama ve Masal; düş gücünün gelişmesine, düşünce ufkunun açılmasına yardımcı olur.Kelime dağarcığını zenginleştirir ve kavram öğrenimini hızlandırır. Bunlarla birlikte çocuğun merak duygusunu uyandırır, yaratıcılığını hatta neden-sonuç ilişkisi kurma becerisini arttırır. Drama ve masal, çocuğun korkularını giderir, özlemlerini dile getirir. Karşılaştıkları güçlükleri kavramasına, çözüm bulmasına yardım eder. Kişiliğini geliştirir. Çocukların çocukça sorunlarını küçümsemeyip onları ciddiye alır. Onlara güven verir. Geleceğe olan umutlarını arttırır.Çocuk, yaşamdaki sevdiği ve nefret ettiği örneklerle, drama ve masallarda karşılaşır olan biteni çok daha net algılar. Zevkli bir şekilde dünyada iyi ile kötü, çalışkan ile tembel, akıllı ile aptal insanlar olduğunun farkına varır. Çocuklar drama da ve masal'da kahramanlarının üstün özelliklerine ve başarılı eylemlerine hayranlık duydukları için onlarla özdeşim kurar, onlar gibi olmak isterler. Bu da çocukların karakter gelişimi üzerinde etkili olur. Projemize sağladığı katkıdan dolayı Ahiler Kalkınma Ajansı´na ve Eğitmenimiz Didem KÖKTAŞ´a teşekkür ediyoruz. 

04.03.2019 431

04-03-201904-03-201904-03-201904-03-201904-03-201904-03-201904-03-201904-03-201904-03-201904-03-201904-03-201904-03-201904-03-201904-03-201904-03-201904-03-201904-03-201904-03-2019