Ahiler Kalkınma Ajansı Tarafından Desteklenen TR71/18/TD/0052  Özel Eğitimde Konuşma ve Dil Terapisi Eğitimleri Tamamlandı

Ahiler Kalkınma Ajansı Tarafından Desteklenen TR71/18/TD/0052 Özel Eğitimde Konuşma ve Dil Terapisi Eğitimleri Tamamlandı

AHİLER KALKINMA AJANSI 2018 TEKNİK DESTEK PROGRAMI KAPSAMINDA DESTEKLENEN TR71/18/TD/0052"ÖZEL EĞİTİMDE DİL ve KONUŞMA TERAPİSİ " PROJEMİZİN EĞİTİMLERİ TAMAMLANDI.

Eğitim sisteminin en önemli amacı; tüm çocukların gelişim süreçlerindeki olası sorunlarını çözmeye yardımcı olmak ve onlara gereksinim duydukları eğitim hizmetlerini sağlamaktır. Özel eğitimin amacı ise; farklı özellik ve gereksinimlere sahip olan engelli bireylerin;toplum içindeki rollerini gerçekleştiren, başkaları ile iyi ilişkiler kuran,iş birliği içinde çalışabilen, çevresine uyum sağlayabilen,üretici ve mutlu bir vatandaş olarak yetişmelerini,toplum içinde bağımsız yaşamaları ve kendi kendilerine yeterli bir duruma gelmelerine yönelik temel yaşam becerilerini geliştirmelerini, uygun eğitim programları ile özel yöntem, personel ve araç-gereç kullanarak; eğitim ihtiyaçları, yeterlilikleri, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda üst öğrenime, iş ve hayata hazırlanmalarını sağlamaktır. Bu nedenle, farklı özellik ve gereksinimleri olan engelli bireylerin öğrenme gereksinimlerinin karşılanabilmesi için; özel programlara, yöntem ve tekniklere,araç gereç ve uygun fiziksel düzenlemelere sahip ortamlara ve insan kaynağına ihtiyaç vardır. Bu yönüyle engellilerin eğitimi, kapsamlı uygulamaları gerektiren çalışmalar bütünüdür. Özel eğitimde bireylerin akranları ile birlikte eğitilmeleri temel ilkedir. İletişim yaşamımızın en önemli parçasıdır ve çevremizdeki herkesle iletişim kurmaya ihtiyaç duyarız. İletişime doğduğumuz andan itibaren başlayıp, yaşamımız boyunca da devam ederiz. Dil, iletişim ve konuşma terimlerini uzmanlardan, eğitimcilerden ya da doktorlardan defalarca duymuşsunuzdur. Bu üç terim çoğu zaman birbirinin yerine kullanılmaktadır. Oysa bu üç terimin birbirinden farklı anlamları vardır.İletişim,insanlar arasındaki etkileşimdir. Dil,bu iletişimi sağlayan araç;konuşma ise iletme yoludur. Konuşma, sözel dilin seslerle ifade biçimidir ve insanın temel bir biyolojik özelliğidir. Dil ve konuşma bozukluğu olan özel eğitim ve kaynaştırma öğrencilerimizin dil becerilerini anlamamız ve onları doğru değerlendirmemiz için bu terimleri iyi bilmemiz gerekmektedir. Çocukların kullandıkları sözcük sayısı, dilin yapısını edinme ve cümlelerle konuşma gibi dil ediniminde ki hızları nicelik ve nitelik bakımından bireysel farklılıklar göstermektedirler. Çocukların önemli bir bölümü,konuşmaya ve dil becerilerini kullanmaya başlamakta gecikmiş olmakla birlikte, dil gelişimi sürmekte ve sonunda tamamen normal bir dil gelişebilmektedir. Başka bir grup ise, dilin bazı ögelerini geliştirmekte sürekli gecikmede, dil sorunu ileri yaşlarında da devam etmektedir. İşitme engeli,zihin engeli,otistik sendrom ve beyin zedelenmeleri normal dil gelişimini olumsuz yönde etkileyebilmektedir. Belirli bir yaşa geldiği halde, çocuğun konuşmaya başlamaması ya da yaşıtlarına göre geride kalması,işaretlerle ya da tek sözcüklerle iletişim kurmaya çalışma,cümle kuramama,konuşurken tutulma,kekeleme,konuşma seslerinin kimilerini söyleyememe,konuşurken sesin kısılması,çatlaması,burundan konuşma,anlaşılamayacak kadar hızlı konuşma, sesleri heceleri yutma vb. biçimde ifade edilmeye çalışılan bu sorunların, kimileri konuşma sorunu iken kimileri de dil sorunudur. Sınıf ortamlarında yaşadığımız iletişim ve konuşma eksikliklerini gidermek, olumsuzlukları ortadan kaldırmak ya da en asgari seviyeye indirmek, özel gereksinimli öğrencilerimizi eğitim ortamına ve topluma kazandırmak, kendimizi bu alanda geliştirmek, tecrübe kazanmak ve öğrencilerimize etkili ve kaliteli bir eğitim-öğretim ortamı sunmak konusunda projemize sağladığı katkılarından dolayı Ahiler Kalkınma Ajansı´na ve Eğitmenimiz Yasemin TEKİN´ e tesekkür ediyoruz.

 

 

04.03.2019 128


04-03-201904-03-201904-03-201904-03-201904-03-201904-03-201904-03-201904-03-201904-03-201904-03-201904-03-2019